Εμφανιζόμενη ανάρτηση

200 χρόνια μετά

  6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Μια διαδικτυακή πρωτοβουλία του σχολείου μας ...200 χρόνια μετά κάνουμε τη συμμετοχή μας ...μέρος της εμβλημ...

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Τα ψάθινα καπέλα

Picture
Το 1995 γυρίστηκε για την ΕΡΤ η ομώνυμη σειρά, στηριγμένη στο βιβλίο της Μαργαρίτας Λυμπεράκη. Στο απόσπασμα που ακολουθεί παρουσιάζεται η σκηνή του βιβλίου μας. 
( Το χρονικό διάστημα  που  αναφέρεται  στο  κείμενο  του  βιβλίου  μας  είναι μεταξύ 11.30 και 13.00)

  


Πώς περιγράφουμε ένα αντικείμενο







ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟ

Πώς περιγράφουμε ένα αντικείμενο

Όταν περιγράφουμε ένα αντικείμενο αναφέρουμε:
  • Τι είναι – Πώς το λένε
  • Πού βρίσκεται
  • Πώς είναι (γενική εντύπωση, σχήμα, χρώμα, μέγεθος)
  • Πώς είναι φτιαγμένο, από τι υλικά
  • Ιστορία (πρόελευση, καταγωγή)
  • Πώς χρησιμοποιείται
 Προσοχή!
Η περιγραφή ενός αντικειμένου γίνεται από τα έξω προς τα μέσα.


Αν το αντικείμενο που παρουσιάζουμε μας ανήκει ή έχουμε κάποια σχέση με αυτό αναφέρουμε επίσης:

  • Πώς το αποκτήσαμε
  • Περιστατικά σχετικά με αυτό
  • Τις προσωπικές μας σκέψεις τα συναισθήματα που μας προκαλεί.
 Όταν περιγράφουμε ένα αντικείμενο χρησιμοποιούμε:
  • Παροντικούς χρόνους (συνήθως ενεστώτα) για αντικείμενα που υπάρχουν σήμερα.
  • Παρελθοντικούς χρόνους για αντικείμενα που υπήρξαν στο παρελθόν και δεν υπάρχουν ή δεν γνωρίζουμε αν υπάρχουν σήμερα.
  • Επίθετα και επιθετικούς προσδιορισμούς.
  • Τοπικούς προσδιορισμούς.





Μαργαρίτα Λυμπεράκη

Picture
Η Μαργαρίτα Λυμπεράκη (1919 - 2001) ήταν Ελληνίδα πεζογράφος και θεατρική συγγραφέας. Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Από το 1945 έζησε για μεγάλα διαστήματα στο Παρίσι. Έγραψε πεζά και θεατρικά έργα στα ελληνικά και τα γαλλικά. Το μυθιστόρημά της "Τα ψάθινα καπέλα"(1946) διασκευάστηκε για την τηλεόραση. Άλλα έργα της: "Τα δέντρα" (1945), "Η γυναίκα του Κανδαύλη" (1955),"Ο άλλος Αλέξανδρος" (1970), "Το μυστήριο" (1976) κ.ά.

Τα ψάθινα καπέλα



Picture
  • Οι χρόνοι των ρημάτων
Τα ρήματα φανερώνουν ότι κάποιος κάνει κάτι (τρέχω) ή παθαίνει κάτι (τραυματίζομαι) ή βρίσκεται σε μια κατάσταση
(σκέφτομαι). Για να δηλώσουν (δείξουν) πότε γίνεται αυτό έχουν χρόνους. Ενώ για να δείξουν πώς γίνεται, δηλαδή το ύφος ή τη συναισθηματική κατάσταση κάποιου έχουν εγκλίσεις.

Οι εγκλίσεις είναι τρεις: η οριστική (φανερώνει κάτι το πραγματικό, το βέβαιο, ουδέτερο ύφος), η υποτακτική (φανερώνει αυτό που θέλουμε ή περιμένουμε να γίνει) και η προστακτική (φανερώνει προσταγή, παράκληση ή ευχή).
Μέσα στο λόγο, προφορικό ή γραπτό, όλα αυτά που θέλουμε να πούμε ή  να γράψουμε δεν έχουν γίνει την ίδια χρονική στιγμή.

  • Άλλοτε λέμε ή γρά­φουμε για κάτι που κάναμε παλιά.
  • Άλλοτε για κάτι που γίνεται τώρα.
  • Άλλοτε πάλι για κάτι που θα κάνουμε στο μέλλον.
Στην προσπάθειά μας να αποδώσουμε καλύτερα την κάθε χρονική στιγμή,  το ρήμα για να μας βοηθήσει αλλάζει μορφές, τύπους.

Χρόνοι, λοιπόν, είναι οι διάφοροι τύποι, οι διάφορες μορφές που   παίρνει το ρήμα για να μας δείξει πότε γίνεται κάτι.
π.χ.:
Τα παιδιά ζωγραφίζουν. (τώρα)  
Τα παιδιά ζωγράφισαν. (πριν από λίγοχθες κ.λ.π.}
Τα παιδιά θα ζωγραφίσουν. (αύριο…)
Picture





View more presentations or Upload your own.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου