Εμφανιζόμενη ανάρτηση

200 χρόνια μετά

  6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Μια διαδικτυακή πρωτοβουλία του σχολείου μας ...200 χρόνια μετά κάνουμε τη συμμετοχή μας ...μέρος της εμβλημ...

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2014

Προβλήματα με αναγωγή στη δεκαδική κλασματική μονάδα

1) Η ηλικία της Μυρτώς είναι τα 2/10  της ηλικίας της γιαγιάς της, που είναι 70 ετών. Πόση είναι η
ηλικία της Μυρτώς;
Λύση









Απάντηση
.......................................................
.......................................................
.......................................................


2) Ο δρόµος που ενώνει δύο χωριά είναι 15 χιλιόµετρα. Από αυτά, τα 6/10  είναι άσφαλτος και τα
υπόλοιπα χωµατόδροµος. Πόσα χιλιόµετρα είναι η άσφαλτος και πόσα ο χωµατόδροµος;
Λύση










Απάντηση
.......................................................
.......................................................
.......................................................
.......................................................
.......................................................



3) Ένας ποδηλάτης διανύει κάθε µέρα µια διαδροµή 24 χιλιοµέτρων. Σήµερα διάνυσε όλη τη δια-
δροµή και επιπλέον τα 3/10  της διαδροµής. Πόσα χιλιόµετρα διάνυσε σήµερα;
Λύση







Απάντηση
.......................................................
.......................................................
.......................................................
.......................................................
.......................................................





Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2014

Τελικές προτάσεις - Βουλητικές προτάσεις

Picture


Picture

ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΚΛΙΚ   ΕΔΩ



Γράφω μια επιστολή σε ένα νέο φίλο μου  από άλλη χώρα . 
Θα με βοηθήσουν σε αυτό οι παρακάτω πίνακες.
Τι να προσέξω όταν θα γράψω την επιστολή


Κριτήρια
1. Γράφω στο κατάλληλο μέρος της επιστολής τον τόπο και την ημερομηνία.
2. Προσέχω την προσφώνηση.
3. Κάνω τουλάχιστον πέντε παραγράφους:
Πρώτη παράγραφος: Γράφω για τον εαυτό μου
Δεύτερη παράγραφος: Γράφω για το σχολείο μου
Τρίτη παράγραφος: Γράφω για την πόλη ή το χωριό μου
Τέταρτη παράγραφος: Γράφω για την Ελλάδα
Άλλες παράγραφοι: Γράφω ό,τι άλλο θεωρώ σημαντικό
Τελευταία παράγραφος: Επίλογος
4. Γράφω προσεκτικά, με απλό και κατανοητό τρόπο όσα θέλω να πω.
5. Χρησιμοποιώ τελικές και συμπερασματικές προτάσεις (λέξεις: για να, να, ώστε και)
6. Προσπαθώ να μην επαναλαμβάνω τα ίδια πράγματα.
7. Κλείνω την επιστολή με ένα χαιρετισμό και υπογράφω.

Όταν τελειώσετε ξαναδιαβάστε την επιστολή σας και δώστε την στο διπλανό σας για να την αξιολογήσει. Αξιολογήστε κι εσείς τη δική του συμπληρώνοντας τον πιο κάτω πίνακα.


Ερώτηση

Ναι
Όχι
1. Έγραψε στο κατάλληλο μέρος της επιστολής τον τόπο και την ημερομηνία;


2. Πρόσεξε την προσφώνηση;



3. Έκανε τουλάχιστον πέντε παραγράφους:
Πρώτη παράγραφος: Έγραψε για τον εαυτό τα του;
Δεύτερη παράγραφος: Έγραψε για το σχολείο του;
Τρίτη παράγραφος: Έγραψε για την πόλη ή το χωριό του
Τέταρτη παράγραφος: Έγραψε για την Ελλάδα;
Άλλες παράγραφοι: Έγραψε άλλες πληροφορίες που θεώρησε σημαντικές;
Τελευταία παράγραφος: Έκλεισε την επιστολή του με έναν επίλογο;


4. Έγραψε προσεκτικά, με απλό και κατανοητό τρόπο όσα ήθελε να πει;



5. Χρησιμοποίησε τελικές και συμπερασματικές προτάσεις (λέξεις: για να, να, ώστε και)



6. Μήπως έγραψε πολλές φορές τα ίδια πράγματα; Αν ναι, δώσε στο διπλανό σου εναλλακτικές λύσεις.



7. Έκλεισε την επιστολή με ένα χαιρετισμό και έβαλε την υπογραφή του;





Ξαναγράψτε την επιστολή σας. Προσέξτε! Πρέπει να είναι καθαρογραμμένη, με ευανάγνωστα γράμματα και όσο το δυνατό λιγότερα ορθογραφικά λάθη.
Με τη βοήθεια της δασκάλας ή των γονέων σας βρείτε από το διαδίκτυο σχολεία που οι μαθητές τους ζητούν επικοινωνία με μαθητές από άλλες χώρες. Στείλτε την επιστολή σας ταχυδρομικώς ή μέσω e-mail για να αρχίσετε αλληλογραφία με κάποιο από τα παιδιά του εξωτερικού.

Καλή επιτυχία!!!
Picture

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ

Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Η ζωή στα βουνά και στις πεδιάδες



Παρατήρησε τον παρακάτω χάρτη. Τι χώρα είναι η πατρίδα μας; Ορεινή ή πεδινή;


Ορεινή περιοχή: περιοχή όπου κυριαρχούν μεγάλα και μικρά βουνά.
Ορεσίβιοι: οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών.
Πεδινή περιοχή: περιοχή που βρίσκεται σε μια μικρή ή μεγάλη πεδιάδα.

Η Ελλάδα είναι μια ορεινή χώρα με λιγοστό καλλιεργήσιμο έδαφος.

Πού πιστεύεις ότι ζουν οι περισσότεροι Έλληνες; Στην ορεινή ή στην πεδινή Ελλάδα; Επαλήθευσε την υπόθεση σου συμπληρώνοντας τον παρακάτω πίνακα.



Όπως διαπιστώνεις οι περισσότεροι Έλληνες ζουν στις πεδιάδες παρά στα βουνά. 

Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό; Ποια πλεονεκτήματα έχουν οι πεδινές περιοχές έναντι των ορεινών; Οι παρακάτω εικόνες θα σε βοηθήσουν.






Πλεονεκτήματα πεδινών περιοχών:
  • Οι πεδιάδες προσφέρουν μεγάλες εκτάσεις για να χτιστούν και να αναπτυχθούν πόλεις και χωριά.
  • Επιτρέπουν μεγάλη παραγωγή αγροτικών προϊόντων.
  • Η μεταφορά των αγροτικών προϊόντων είναι εύκολη προς κοντινά εργοστάσια και τις μεγάλες πόλεις.
  • Είναι εύκολη η κατασκευή αυτοκινητόδρομων και σιδηρόδρομων.
  • Τα ποτάμια που διαρρέουν τις πεδιάδες προσφέρουν νερό για τους ανθρώπους και τις καλλιέργειες.
  • Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στις πεδιάδες είναι πιο ήπιες από αυτές που επικρατούν στις ορεινές περιοχές.


Παρατήρησε τις εικόνες που ακολουθούν. Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών; Γιατί η ζωή τους είναι δύσκολη;






Προβλήματα ορεινών περιοχών
  • Στις ορεινές περιοχές δεν υπάρχουν μεγάλες εκτάσεις για καλλιέργεια ούτε εργοστάσια. Κύρια απασχόληση των κατοίκων των ορεινών περιοχών είναι η κτηνοτροφία που όμως το χειμώνα αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα.



  • Οι δυσμενείς κλιματικές και καιρικές συνθήκες δυσκολεύουν τη ζωή των ανθρώπων.
  • Η μορφολογία του εδάφους δεν επιτρέπει την κατασκευή δρόμων, γεγονός που κάνει τις μετακινήσεις των ορεσίβιων δύσκολες καθώς και τη διακίνηση προϊόντων.
  • Νοσοκομεία και σχολεία βρίσκονται μακριά από τον τόπο διαμονής των ανθρώπων.


Όλα τα παραπάνω προβλήματα οδηγούν πολλούς κατοίκους των ορεινών περιοχών να εγκαταλείπουν τα χωριά τους και να αναζητούν μια καλύτερη ζωή στις πεδινές περιοχές.


Μια νέα δραστηριότητα που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια στις ορεινές περιοχές είναι ο αγροτουρισμός. Δημιουργούνται παραδοσιακοί ξενώνες, όπου μπορούν να φιλοξενηθούν όλο το χρόνο επισκέπτες απολαμβάνοντας τις φυσικές ομορφιές και αγοράζοντας προϊόντα που παράγουν οι κάτοικοι με παραδοσιακό τρόπο.


Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Διαίρεση ακεραίου με ακέραιο με πηλίκο δεκαδικό αριθμό


ΤΑ ΑΡΘΡΑ (ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΟ)


Άρθρο λέμε τη μονοσύλλαβη λέξη που μπαίνει μπροστά από το όνομα για να μας δείξει τι γένος είναι.
Τα άρθρα είναι δύο ειδών: 1) ΟΡΙΣΤΙΚΟ: ο, η, το και 2)ΑΟΡΙΣΤΟ: ένας, μία, ένα
Οριστικό άρθρο: Το χρησιμοποιούμε όταν μιλάμε για γνωστά και ορισμένα πρόσωπα, ζώα, ή πράγματα. Π. χ. Ο κήπος του θέλει πότισμα( αναφερόμαστε σε έναν συγκεκριμένο κήπο και όχι κάποιον τυχαίο)
Μερικές φορές όταν το άρθρο εννοείται μπορεί να παραληφθεί. Π. χ. βγήκε με φίλους(εννοείται τους φίλους του)
Αόριστο άρθρο: Το χρησιμοποιούμε όταν αναφερόμαστε σε άγνωστα και αόριστα πρόσωπα,ζώα και πράγματα. π. χ. Ένας σκύλος γαβγίζει στο δρόμο(μιλάμε για κάποιον σκύλο που δε γνωρίζουμε).
Βάλε στο παρακάτω κείμενο τα οριστικά και αόριστα άρθρα που ταιριάζουν:

.....πατέρας ..... Παναγιώτη που ζούσε στο χωριό του με ....κυνήγι και .......ψάρεμα πήγε να ψαρέψει στην όχθη...... ποταμού. Έβαλε ........δόλωμα στο αγκίστρι, πέταξε ...... πετονιά στο νερό, άναψε ....... πίπα του και μισοκοιμήθηκε περιμένοντας ...... ψάρι να τσιμπήσει.
..... ήλιος ήταν ζεστός, .....αεράκι δροσερό και ..... ποτάμι μουρμούριζε ..... αργό νανούρισμα.

α. Το οριστικό άρθρο
Ενικός αριθμός
Αρσενικό
Θηλυκό
Ουδέτερο
Ονομαστική
ο
η
το
Γενική
του
της
του
Αιτιατική
τον
τη(ν)
το
Πληθυντικός αριθμός
Αρσενικό
Θηλυκό
Ουδέτερο
Ονομαστική
οι
οι
τα
Γενική
των
των
των
Αιτιατική
τους
τις
τα
Το οριστικό άρθρο κανονικά δεν έχει κλητική. Σπανιότερα –όταν κάποιος καλεί ένα οικείο πρόσωπο από μακριά, σε πολύ τυπικό ύφος, στη λογοτεχνία ή ακόμη και σε καθημερινό οικείο ύφος, με σκοπό περιπαικτικό ή για λόγους θαυμασμού– χρησιμοποιείται η αρχαιοελληνική κλητική ω, π.χ. Ω πατέρα! Ω ύψος δυσθεώρητο! Στον καθημερινό προφορικό λόγο χρησιμοποιείται και το ε, π.χ. Ε Σπύρο.
Η πρόθεση σε, όταν ακολουθείται από το οριστικό άρθρο, συγχωνεύεται με αυτό σε μια λέξη, δηλαδή σε + τον = στον, σε + του = στου, σε + της = στης, σε + των = στων, σε + τις = στις κτλ. Το φαινόμενο παρουσιάζεται στη γενική και αιτιατική και των δύο αριθμών, π.χ. Πήγε στη Θήβα και έφαγε στου Παπαδόπουλου (εννοείται στο σπίτι ή στο εστιατόριο του Παπαδόπουλου).
β. Το αόριστο άρθρο
Ενικός αριθμός
Αρσενικό
Θηλυκό
Ουδέτερο
Ονομαστική
ένας
μια/μία
ένα
Γενική
ενός
μιας/μιάς
ενός
Αιτιατική
έναν
μια(ν)/μια(ν)
ένα
Το αόριστο άρθρο δεν έχει κλητική.


Οι πεδιάδες της Ελλάδας


ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ- Ο ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ- ΟΙ ΔΗΜΟΙ


Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

ΚΕΙΜΕΝΑ/Αφηγηματικά-Περιγραφικά-Επιχειρηματολογικά

αφηγηματικά, περιγραφικά και επιχειρηματολογικά κείμενα




























































2. περιγραφή προσώπου



























3. περιγραφή αντικειμένου                       
































4. περιγραφή χώρου





























5. περιγραφή χωριού ή πόλης








































































































6. επιχειρηματολογικά κείμενα

 
 

"Πεπτικό σύστημα 2 - Τα δόντια μας"