Εμφανιζόμενη ανάρτηση

200 χρόνια μετά

  6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Μια διαδικτυακή πρωτοβουλία του σχολείου μας ...200 χρόνια μετά κάνουμε τη συμμετοχή μας ...μέρος της εμβλημ...

Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013

Ανεξήγητα φαινόμενα - Πέτρινοι γίγαντες


Ανεξήγητα φαινόμενα Πέτρινοι γίγαντες


Η ΠΙΘΑΝΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ


To Στόουνχεντζ είναι νεολιθικό μεγαλιθικό μνημείο του οποίου η διαμόρφωση συνεχίστηκε ως την Εποχή του Χαλκού, κοντά στο Έιμσμπερι (Amesbury) τηςΑγγλίας στην κομητεία του Γουΐλτσιρ (Wiltshire), περίπου 13 χλμ βορειοδυτικά του Σώλσμπερι (Salisbury). Πρόκειται για έναν κύκλο μεγαλίθων, που κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις πλέον αποδεκτές αρχαιολογικές εκτιμήσεις ανάμεσα στο 2500 π.Χ. και το 2000 π.Χ.. Το αρχαιότερο κυκλικό ανάχωμα και η περιφερειακή τάφρος, που ανήκουν σε πρωιμότερη φάση του μνημείου, χρονολογήθηκαν προσφάτως περί το 3100 π.Χ..
Το όνομα Στόουνχεντζ (Stonehenge) προέρχεται από τις αρχαίες αγγλικές λέξεις Stanhen gist, που σημαίνουν 'κρεμαστοί λίθοι' και έδωσαν το όνομά τους σε μια ολόκληρη κατηγορία μνημείων γνωστών ως henge(s), δηλαδή κυκλικές ή οβάλ σχήματος περιοχές με διακριτά χαρακτηριστικά τους το κυκλικό ανάχωμα και την τάφρο που το περιβάλλει.


... βόλτα στους πέτρινους γίγαντες


Κλίκ πάνω στην εικόνα για βόλτα ανάμεσα στους πέτρινους γίγαντες!



 Οι αρχαιολόγοι καθορίζουν τα henge(s) ως εκχωματώσεις που συνίστανται από ένα κυκλικό έγκλεισμα, περιβεβλημένο με κρηπιδωμένη κυκλική τάφρο. Όπως συμβαίνει συχνά με την αρχαιολογική ορολογία, η λέξη είναι δάνεια από τους παλιούς αρχαιοδίφες. Όμως, ο όροςhenge δεν είναι και ο καταλληλότερος για την περιγραφή του Στόουνχεντζ, στην περίπτωση του οποίου το κρηπίδωμα βρίσκεται εσωτερικά της τάφρου. Παρόλο που το Στόουνχεντζ ως μνημείο είναι σύγχρονο άλλων τυπικότερων. Το σύνολό του δεν είναι δυνατόν να καταχωρηθεί σε κάποια κατηγορία. Μορφολογικά έχει μακρινή μόνον συγγένεια με τους υπόλοιπους λίθινους κύκλους των Βρετανικών νήσων, όπως ο κύκλος του Μπρόντγκαρ (Ring of Brodgar), για παράδειγμα, ενώ τα περίφημα τρίλιθά του το καθιστούν μοναδικό. Το Στόουνχεντζ και ο περιβάλλων χώρος του προστέθηκαν στον κατάλογο της UNESCO για τηνΠαγκόσμια Πολιτισμική Κληρονομιά το 1986.
ΚΥΚΛΩΠΕΙΑ ΤΕΙΧΗ

Ονομασία που έδιναν οι αρχαίοι Έλληνες στα τείχη των προϊστορικών ακροπόλεων, κυρίως των μυκηναϊκών, που ήταν χτισμένα από ακατέργαστους, συνήθως πολυγωνικούς, ογκόλιθους. Ένα από τα αντιπροσωπευτικότερα δείγματα κυκλώπειων τειχών είναι τα τείχη της Τίρυνθας. Ο όρος κυκλώπεια δόθηκε, επειδή, λόγω του όγκου τους, οι αρχαίοι πίστευαν ότι μόνο Κύκλωπες μπορούσαν να τα κατασκευάσουν.
Σύμφωνα  με την παράδοση ιδιαίτερα δυνατοί οικοδόμοι από την Λυκία, οι Κύκλωπες,  έκοψαν από το ασβεστολιθικό πέτρωμα  της περιοχής τους μεγάλους ογκόλιθους, που τους τοποθέτησαν κατευθείαν πάνω στο βράχο και τους συνταίριαξαν με πολύ λίγο πελέκημα και σχεδόν χωρίς συνδετικό υλικό.


Η κύρια είσοδος της ακρόπολης των Μυκηνών, η "Πύλη των Λεόντων".


Τα κυκλώπεια τείχη της ακρόπολης των Μυκηνών
                                               






View more presentations or Upload your own.

Διαιρέτες και πολλαπλάσια


ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΡΕΥΜΑ - ΜΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΥΠΟΘΕΣΗ


Το Βυζάντιο φτάνει στο απόγειο της ακμής του


Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

ΙΠΤΑΜΕΝΟΙ ΔΙΣΚΟΙ Φαντασία ή Πραγματικότητα


Ο όρος Άγνωστης Ταυτότητας Ιπτάμενα Αντικείμενα (ΑΤΙΑ) ή UFΟ (Unidentified Flying Objects) αναφέρεται σε αντικείμενα τα οποία εμφανίζονται στον ουράνιο θόλο ή μερικές φορές και στο διάστημα και δεν μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε γνωστά ανθρώπινα κατασκευάσματα ή σε αντίστοιχες δημιουργίες της φύσης.
Τα ΑΤΙΑ έχουν συνδεθεί εδώ και χρόνια με την ύπαρξη ευφυών όντων από άλλουςπλανήτες και τις μοναδικές επισκέψεις τους στον πλανήτη μας. Κατά τη θεωρία αυτή, τα ΑΤΙΑ είναι τα μεταφορικά σκάφη (διαστημόπλοια) των εξωγήινων αυτών όντων από τον πλανήτη τους στο δικό μας ή και αλλού.
Έχουν αναφερθεί θεάσεις τέτοιων αντικειμένων σε όλο τον κόσμο, όπως και στηνΕλλάδα. Έχουν παράξενα σχήματα, μα τα περισσότερα τείνουν να υιοθετούν συχνότερα το σχήμα τους σε δίσκο ή πουρο. Από αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό καθιερώθηκε διεθνώς να αναφερόμαστε σε τέτοιου είδους αντικείμενα και ως «ιπτάμενοι δίσκοι».
Τα φώτα που συνήθως τα περιβάλλουν, είναι πολύχρωμα και εκτυφλωτικά, κινούνται με ταχύτητες και εκτελούν ελιγμούς με τέτοιο θαυμαστό τρόπο που η σημερινή γήινη τεχνολογία αδυνατεί να αναπαραγάγει ή και να εξηγήσει ακόμα.
Αυτή η υπόθεση περί εξωγήινης επέμβασης, παραμένει αναπόδεικτη και μόνο μια εικασία, η επικρατέστερη μέσα στης πολλές που υπάρχουν και προσπαθούν να δώσουν μια εξήγηση στο φαινόμενο αυτό, που ανά χρονικές περιόδους στην ιστορία του ανθρώπου πραγματικά λαμβάνει διαστάσεις «επιδημίας».
Στις 10 Οκτωβρίου 1996 στις 5.20 μ.μ. μια νεαρή γυναίκα στο Νιούτον του Ιλινόις ξαφνιάστηκε από τις ανήσυχες φωνές των παιδιών της. Όταν βγήκε στην αυλή είδε μια μεταλλική συσκευή σε σχήμα πούρου που αιωρούνταν σε ύψος 15 μέτρων πάνω από τη γη. Το ελλειψοειδές αυτό αντικείμενο φαινόταν να έχει 6 μετρά μήκος και 2,5 μετρά πλάτος και περιβαλλόταν από ένα μπλε φωτεινό πέπλο. Ξαφνικά, ανέβηκε και χάθηκε με απίστευτη ταχύτητα.
Στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας στις 10 Σεπτεμβρίου 1967, τρεις ψαράδες είδαν έναν «ιπτάμενο δίσκο» να πέφτει στη θάλασσα και στη συνέχεια μάζεψαν τα συντρίμμια του. Μέτα από χημικές αναλύσεις διαπιστώθηκε ότι αυτά τα κομμάτια ήτα από μαγνήσιο καθαρότητας ανώτερης από αυτήν που επιτυγχάνεται με τις συνηθισμένες μεθόδους. Αυτό ενίσχυσε τις πιθανότητες ότι επρόκειτο για εξωγήινο σκάφος.

Ο όρος ΑΤΙΑ που τυγχάνει κατά ελληνική μετάφραση αρκτικόλεξο του αντίστοιχου αγγλικού UFO υιοθετήθηκε το 1953 από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF). Παλαιότερος όρος ήταν «ιπτάμενος δίσκος» που χρησιμοποιείται ακόμη σε χώρες της Ασίας και περιορισμένα στην Αυστραλία. Αντίθετα οι Ρώσοι υιοθέτησαν για τα ίδια αντικείμενα τον όρο «ιπτάμενο ημικυκλικό δρεπάνι».

Το 1948 η USAF συνέστησε ειδικό φάκελο επίσημων αναφορών ΑΤΙΑ με τον τίτλο «Γαλάζια Βίβλος». Μέσα σε 20 χρόνια, (μέχρι το 1969) περιείχε 12.620 αναφορές θέασης ΑΤΙΑ. Μετά την αρνητική εισήγηση επίτροπής Κόντον σταμάτησε η τήρησή του. Αντίθετα ο Καναδάς συνέχισε την επίσημη καταγραφή όπου ετήσιες αναφορές έφθαναν τις 750. Παρόμοιους φακέλους τήρησαν με λιγότερες όμως αναφορές η Αγγλία, η Σουηδία, η Δανία, η Ελλάδα, η Αυστραλία κ.ά. με την εντολή όμως να καταστρέφονται μετά πενταετίας.

Χαμένοι πολιτισμοί Ατλαντίδα






Χαμένοι πολιτισμοί - Ατλαντίδα






ΚΠΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ/ Οι νέες τεχνολογίες στα προγράμματα Π.Ε


ΚΠΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ/ Οι νέες τεχνολογίες στα προγράμματα Π.Ε
ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΒΙΝΤΕΟ-ΗΧΟΥ
΄΄Κάνουμε την ιδέα μας ταινία΄΄


ΠΑΡΑΓΩΓΗ: 
ΛΑΛΙΩΤΗ ΕΛΕΝΗ               8ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ  ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΠΕΤΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ                    Ε.Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ







Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

ΚΑΙΡΟΣ ΚΛΙΜΑ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Κάθε πρωί όταν βγαίνουμε από το σπίτι μας κοιτάζουμε προς τον ουρανό για να μαντέψουμε τι καιρό θα κάνει. Οι πρωταγωνιστές του καιρού, ο ήλιος, η βροχή, το χαλάζι, η υγρασία, τα σύννεφα, το χιόνι οι καταιγίδες, κ. α. είναι γνωστοί σε όλους μας. Οι μηχανισμοί οι οποίοι τους προκαλούν, τους κατευθύνουν και μετά τους εξαφανίζουν είναι άγνωστοι στους περισσότερους από εμάς.
Οι συνεχείς μεταβολές του καιρού και οι κλιματικές αλλαγές απασχολούσαν τους ανθρώπους από τα παλιά χρόνια μιας και αυτοί ήταν ιδιαίτερα ευάλωτοι απ’ ότι εμείς σήμερα. Ένας παγετός σε ακατάλληλη στιγμή ή μια παρατεταμένη ξηρασία μπορούσε να σημαίνει για τους προγόνους μας θάνατο από πείνα.

Έτσι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο παρατηρούν προσεκτικά τα μετεωρολογικά φαινόμενα ψάχνοντας για κανόνες ή τακτικές επαναλήψεις τους, που θα τους βοηθούσαν να τα προβλέψουν.

Σήμερα με την εξέλιξη της τεχνολογίας είμαστε σε θέση να εξηγούμε τη συμπεριφορά του καιρού αλλά και να προβλέψουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια τα καιρικά φαινόμενα.

Έτσι γνωρίζουμε πώς πρέπει να αποφεύγουμε την έξοδο από το σπίτι μας σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες ή ποια απαραίτητα πρέπει να έχουμε μαζί μας κλπ


Τα τελευταία χρόνια το κλίμα του πλανήτη μας έχει αλλάξει. Οι μεγάλες κλιματικές αλλαγές οφείλονται κατά κύριο λόγο στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η ατμόσφαιρα μολύνεται με αέρια από ανθρώπινες δραστηριότητες(βιομηχανίες, αυτοκίνητα, παραγωγή ενέργειας κλπ)


Έτσι δεσμεύεται μέρος της ακτινοβολίας που εκπέμπει η γη προς το διάστημα και επιστρέφει στον πλανήτη, με συνέπεια τη σταδιακή αύξηση της θερμοκρασίας του. Η κατάσταση είναι κρίσιμη καθώς η αύξηση της θερμοκρασίας οδηγεί σε παγκόσμιες κλιματικές αλλαγές και στο λιώσιμο των πάγων στους πόλους. Έχουμε άνοδο της στάθμης της θάλασσας, αλλαγές στην κατανομή των βροχοπτώσεων, ακραία φαινόμενα όπως οι τυφώνες. 

 

Όλα αυτά επηρεάζουν δραματικά τις καλλιέργειες και γενικά το φυτικό, ζωικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑ

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς


Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς

  • Τι ήταν η εικονομαχία.
  • Ποια ήταν η αιτία της.
  • Ποιες οι συνέπειες αυτής της διαμάχης.
  • Πώς σταμάτησε.


Η εικονομαχία ξέσπασε στη διάρκεια του 8ουαιώνα. Ήταν μια θρησκευτική διαμάχη που οδήγησε σε σοβαρές ταραχές, οι οποίες δίχασαν τους βυζαντινούς και έφεραν το κράτος σε δύσκολη θέση. Αιτία της διαμάχης ήταν οι αποφάσεις των Ισαύρων αυτοκρατόρων Λέοντα Γ΄και Κωνσταντίνου Ε΄:
  • Να απαγορεύουν την προσκύνηση και τη λατρεία των εικόνων.
  • Να υποχρεώσουν τους μοναχούς και τους κληρικούς να υπηρετούν τη σρατιωτική θητεία τους, πριν δεχτούν το ιερατικό τους αξίωμα.

Ο Λέοντας Γ΄

Πολλοί χριστιανοί, αντί να τιμούν τα πρόσωπα που παρίσταναν οι εικόνες, λάτρευαν το υλικό από το οποίο ήταν κατασκευασμένες. Αρκετοί νέοι γίνονταν μοναχοί και δώριζαν τις περιουσίες τους στα μοναστήρια. Τα μοναστήρια πλήθαιναν, αποκτούσαν μεγάλη δύναμη και ίδρυαν σχολεία, ορφανοτροφεία, νοσοκομεία. 
Το κράτος όμως δεν έπαιρνε πια αρκετά φόρους, αφού η γη έμενε ακαλλιέργητη. Επίσης λιγόστευε ο αριθμός των στρατιωτών, γιατί όσοι νέοι γίνονταν μοναχοί απαλλάσσονταν από το στρατό. 
Έτσι, ο Λέων Γ΄ προχώρησε στην απαγόρευση της προσκύνησης των εικόνων. 
Ο γιος του Κωνσταντίνος Ε΄ πήρε ακόμη πιο αυστηρά μέτρα. Έκλεισε τα μοναστήρια και καταδίωξε τους μοναχούς. 

Ο Λέων Γ΄με το γιο του Κωνσταντίνο Ε΄σε νόμισμα της εποχής. 

Οι αποφάσεις αυτές, καθώς και τα διοικητικά  μέτρα για την εκκλησία, δημιούργησαν αναταραχή στους κληρικούς και στο λαό και τον χώρισαν σε δυο αντιμαχόμενες παρατάξεις:
  • τους εικονομάχους (εικονοκλάστες), που στήριζαν τις αποφάσεις του αυτοκράτορα
  • τους εικονολάτρες (εικονόφιλοι, εικονόδουλοι), που υπερασπίζονταν τη λατρεία των εικόνων

Ο λαός πίστευε ότι οι εικόνες και τα ιερά λείψανα είχαν θαυματουργές ιδιότητες. Στη μικρογραφία πολεμιστές παρακινούνται από κληρικό να αγγίξουν γονατιστοί θήκη με τίμιο ξύλο, για να εμψυχωθούν ξεκινώντας τη μάχη. 

Η θρησκευτική αυτή διαμάχη, η εικονομαχίαδιήρκεσε σχεδόν έναν αιώνα (726-843)δημιουργώντας πολλά προβλήματα στην αυτοκρατορία:
  • πολλοί άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, φυλακίστηκαν ή εξορίστηκαν
  • ναοί και μοναστήρια έκλεισαν
  • εικόνες, έργα τέχνης και ψηφιδωτά καταστράφηκαν
  • διαταράχτηκαν οι σχέσεις ανάμεσα στο Βυζάντιο και τη Δυτική εκκλησία, που υποστήριξε τους εικονολάτρες

Στη μικρογραφία εικονομάχοι παριστάνονται να προσφέρουν στον Εσταυρωμένο Χριστό σπόγγο και χολή με ξίδι. Στο κάτω μέρος εικονομάχοι παριστάνονται να προσπαθούν να καλύψουν την εικόνα του Χριστού με ασβέστη. 

Την αναταραχή που δημιουργήθηκε χρεώθηκε ο αυτοκράτορας Λέων Γ΄, που είχε σώσει την Πόλη και την αυτοκρατορία αποκρούοντας τους Άραβες. 


Η εικονομαχία χωρίζεται σε δύο περιόδους:

  • 1η περίοδος (726-787)
  • 2η περίοδος (815-843)


Πρώτη περίοδος (726-787):
Λήγει το 787 με την Ζ΄οικουμενική σύνοδο που συγκαλεί η Ειρήνη η Αθηναία, αντιβασιλέας του γιου της και ανήλιου αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Στ΄. Καταγόταν από την εικονόφιλη Αθήνα. 

Ειρήνη η Αθηναία. Βασιλική του Αγίου Μάρκου, Βενετία.

Στην Ζ΄οικουμενική σύνοδο αποφασίστηκε:
«κατά την προσκύνηση των εικόνων η λατρεία των πιστών απευθύνεται προς τα εικονιζόμενα ιερά πρόσωπα και όχι προς την ίδια την εικόνα και τα υλικά από τα οποία αυτή είναι φτιαγμένη»

Η Ζ΄οικουμενική σύνοδος της Νίκαιας. Στη μικρογραφία διακρίνονται η Ειρήνη η Αθηναία, ο Πατριάρχης Κων/πόλεως και οι επίσκοποι που πήραν μέρος στη σύνοδο.

Δεύτερη περίοδος (815-843):
Η εικονομαχία σταμάτησε οριστικά το 843, όταν αυτοκράτειρα ήταν η Θεοδώρα. Η Θεοδώρα επανέφερε σε ισχύ τις αποφάσεις της Ζ΄οικουμενικής συνόδου.

Η Θεοδώρα ανακηρύχθηκε ανακηρύχτηκε Αγία και γιορτάζεται στις 11 Φεβρουαρίου. Μικρογραφία με παράσταση της εικονόφιλης Θεοδώρας (Ρώμη, Βατικανή Βιβλιοθήκη).

Η οριστική αναστήλωση των εικόνων γιορτάζεται από την εκκλησία μας, την πρώτη Κυριακή των νηστειών του Πάσχα και ονομάζεται Κυριακή της Ορθοδοξίας.


Μια ειρηνική διαμαρτυρία- παραίτηση
  «Όταν ο Λέων Γ΄ εξέδωσε το Διάταγμα κατά των αγίων και σεπτών* εικόνων προσκάλεσε τον αγιότατο πατριάρχη Γερμανό να το υπογράψει. Ο γενναίος ιεράρχης όμως αρνήθηκε την υπογραφή και την αρχιεροσύνη του. Έδωσε τα ιερά άμφια του στον αυτοκράτορα και είπε: «Αυτό που ζητάς από μένα, βασιλιά, είναι αδύνατο να το κάνω, χωρίς απόφαση Οικουμενικής Συνόδου». Και φεύγοντας πήγε στο πατρικό του σπίτι, στο Πλατάνι, και ησύχασε*».

Θεοφάνης (Ιστορικός της εποχής)

*σεπτών = σεβαστών
*ησύχασε = έζησε την υπόλοιπη ζωή του ως μοναχός


Ο πρώτος διχασμός με τη Δύση
  «Όταν ο πάπας της Ρώμης έμαθε την καθαίρεση των σεπτών εικόνων, εμπόδισε να σταλούν οι φόροι της Ρώμης και της Ιταλίας στην Κωνσταντινούπολη. Με επιστολή   του ακόμη εμήνυσε στον αυτοκράτορα Λέοντα Γ' ότι δεν πρέπει ο βασιλιάς να κάνει λόγο και να μεταβάλει την αρχαία πίστη της εκκλησίας, η οποία έχει καθιερωθεί από τους αγίους πατέρες».

Θεοφάνης (Ιστορικός της εποχής)

Το κλείσιμο των εκκλησιαστικών σχολείων
  «Ο δυσσεβής Λέων Γ΄ όχι μόνον κατά των αγίων και σεπτών εικόνων άρχισε πόλεμο, αλλά και τα σχολεία και την εκπαίδευση, που από τα χρόνια του αγίου Κωνσταντίνου του Μεγάλου έως τώρα κρατούσε, αυτός τα έσβησε».

Θεοφάνης (Ιστορικός της εποχής)

Και μια σύγχρονη άποψη για την εικονομαχία
 «Η παθιασμένη λογοτεχνία της εποχής, η μόνη που έφτασε ως εμάς, αμαυρώνει και δυσφημεί σκόπιμα το έργο και την προσπάθεια των εικονομάχων αυτοκρατόρων, που εργάστηκαν όλοι και με όλες τους τις δυνάμεις για να σώσουν το Βυζάντιο από τον αραβικό κίνδυνο».

Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, 

Η πολιτική ιδεολογία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας



Θεοφάνης (Ιστορικός της εποχής)


ΠΑΙΔΙΟΝ ΤΟΠΟΣ





View more presentations or Upload your own.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΕ ΣΕΙΡΑ & ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΗ


Σύνδεση σε σειρά
Στη σύνδεση σε σειρά οι ηλεκτρικές συσκευές συνδέονται η μία μετά την άλλη. 

Αν αποσυνδέσουμε μία συσκευή, η ροή του ηλεκτρικού ρεύματος διακόπτεται και οι υπόλοιπες συσκευές σταματούν να λειτουργούν. 
Τη σύνδεση σε σειρά χρησιμοποιούσαν παλιότερα στα λαμπάκια του χριστουγεννιάτικου δένδρου. Τα τελευταία χρόνια όμως δε χρησιμοποιείται ούτε εκεί γιατί, κάθε φορά που «καιγόταν» ένα λαμπάκι, έσβηναν και τα υπόλοιπα.


Παράλληλη σύνδεση
Στην παράλληλη σύνδεση οι ηλεκτρικές συσκευές συνδέονται παράλληλα, έτσι ώστε οι επαφές κάθε συσκευής να συνδέονται απευθείας με τους πόλους της πηγής. 

Έτσι δημιουργούνται πολλά, ανεξάρτητα  ηλεκτρικά κυκλώματα, οπότε, ακόμη και αν αποσυνδέσουμε μια συσκευή, οι υπόλοιπες εξακολουθούν να λειτουργούν. 
Οι ηλεκτρικές συσκευές και οι λάμπες στα σπίτια μας είναι συνδεδεμένες παράλληλα.
Δείτε τη  ροή του ηλεκτρικού ρεύματος σε ένα κύκλωμα και πώς αυτή σταματά με τη χρήση ενός διακόπτη:
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΚΥΚΛΩΜΑ (ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΗ Ή ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΕ ΣΕΙΡΑ) ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ ΑΦΑΙΡΕΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΛΑΜΠΤΗΡΕΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ.








1ο  Δ.Σ. ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΡΕΝΤΗ



ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΕ ΣΕΙΡΑ & ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΝΔΕΣΗ

View more presentations or Upload your own.