Εμφανιζόμενη ανάρτηση

200 χρόνια μετά

  6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Μια διαδικτυακή πρωτοβουλία του σχολείου μας ...200 χρόνια μετά κάνουμε τη συμμετοχή μας ...μέρος της εμβλημ...

Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010

ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

1.     ΥΠΟΓΕΙΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ
Λίγα λόγια...
Ο πρώτος υπόγειος σιδηρόδρομος στον κόσμο κατασκευάστηκε το 1863 στο Λονδίνο.


Οι συζητήσεις για την κατασκευή του μετρό στην Αθήνα άρχισαν το 1955, οι εργασίες κατασκευής εκίνησαν στις 28 Ιουνίου 1993.

Σήμερα υπάρχουν συνολικά τρεις γραμμές:
Η Μ1 -ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος): Πειραιάς - Κηφισιά.
Η γραμμή 1 (παλιά γραμμή του ηλεκτρικού) συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τα βόρεια προάστια.
Η Μ2: Άγιος Αντώνιος – Άγιος Δημήτριος (γραμμή μετρό).Η γραμμή 2 συνδέει τη δυτική με τη νότια Αθήνα.
Η Μ3: Μοναστηράκι – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο (γραμμή μετρό).

Η γραμμή Μ3 συνδέει το κέντρο με τα βορειοανατολικά προάστια και μετο Διεθνές Αεροδρόμιο ≪Ελευθέριος Βενιζέλος≫.


Από τότε που πρωτοσυζητήθηκε η κατασκευή του μετρό στην Αθήνα,δηλαδή από το 1955, μέχρι τα εγκαίνιά του, το 2000, πέρασαν σαράντα πέντε ολόκληρα χρόνια.
Κάποιοι από τους βασικούς λόγους που μπορούν να
εξηγήσουν τη μεγάλη καθυστέρηση του έργου είναι οι εξής:
α) Ο χρόνος που χρειάζεται για το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου έργου, που είναι είναι πραγματικά πολύς.
β) Το γεγονός ότι το μετρό της Αθήνας κατασκευάστηκε σε μία ήδη πυκνοκατοικημένη πόλη, με συνέπεια ο σχεδιασμός της κατασκευής να αλλάζει και συχνά οι εργασίες να καθυστερούν ή να διακόπτονται εξαιτίας των προβλημάτων που δημιουργούνταν στους κατοίκους της πόλης.
γ) Η γνώση και η χρήση της τεχνολογίας που απαιτεί ένα τέτοιο μεγάλο έργο, η οποία ήταν περιορισμένη στην Ελλάδα τις προηγούμενες δεκαετίες.
δ) Το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια των εργασιών βρέθηκαν κάτω από τηνεπιφάνεια της πόλης της Αθήνας σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.
Για την προστασία τους χρειάστηκε πολλές φορές να διακοπούν οι εργασίες.


ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Τα αριθμητικά επίθετα.
Αυτά είναι τα επίθετα που φανερώνουν ποσοτική ή αριθμητική σχέση ή έννοια του ουσιαστικού στο οποίο αναφέρονται. Π.χ. ένας –δύο- τρεις μαθητές, πρώτος –τρίτος –δέκατος –εικοστός στη σειρά, διπλάσιος –πενταπλάσιος –δεκαπλάσιος κόπος, κ.λ.π. Χωρίζονται ανάλογα με τη σημασία τους σε:
  1. Απόλυτα λέγονται τα αριθμητικά επίθετα που φανερώνουν ορισμένο πλήθος από πρόσωπα, ζώα, πράγματα, κ.λ.π.(δέκα παιδιά, είκοσι δραχμές, κ.λ.π.). Τα απόλυτα αριθμητικά επίθετα δύο-δυο και από το πέντε ως το εκατό δεν κλίνονται, ενώ από το διακόσια και πάνω έχουν μόνο Πληθυντικό αριθμό. Επίσης τα απόλυτα αριθμητικά από το 13 ως το 19 γράφονται με μία λέξη, ενώ από το 21 και πάνω με δύο, εκτός από τα πολλαπλάσια του 10, που γράφονται με μία.
  2. Τακτικά λέγονται τα αριθμητικά επίθετα που φανερώνουν τη σειρά, την τάξη των ουσιαστικών. Π.χ. Ο πρώτος μαθητής, η δεύτερη μέρα, η έκτη τάξη, ο δωδέκατος μήνας, ο δέκατος πέμπτος όροφος, ο εικοστός αιώνας, κ.λ.π. Τα τακτικά αριθμητικά από το 13 και πάνω γράφονται με δύο λέξεις, εκτός από τα πολλαπλάσια του 10 που γράφονται με μία.
  3. Πολλαπλασιαστικά λέγονται τα αριθμητικά επίθετα που φανερώνουν από πόσα απλά μέρη αποτελείται κάτι. Π.χ. απλός κόμπος, διπλός κόπος, τριπλή προσπάθεια, κ.λ.π.
  4. Aναλογικά λέγονται τα αριθμητικά επίθετα που φανερώνουν πόσες φορές ένα ποσό είναι μεγαλύτερο από ένα άλλο. Π.χ. αυτός είναι διπλάσιος σε ύψος από τον άλλο, οι 50 δρχ. είναι πενταπλάσιες από τις 10 δρχ., το καινούριο σπίτι μας είναι τριπλάσιο από την παλιό, κ.λ.π.
    Ορθογραφία του εννέα - εννιά: Γράφονται με δύο ν μόνο όσα επίθετα γίνονται από το εννιά και έχουν μέσα ολόκληρες τις λέξεις εννέα ή εννιά. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις γράφονται με ένα ν. Π.χ.(εννιακόσιοι, εννεαπλάσιος, ενενηνταπλάσιος, ενενηκοστός, ένατος, κ.λ.π.).

Το μετρό της Αθήνας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου